К содержанию

Анатолий
Анатольевич
Eфремов

Language In Culture and Culture In Language

Language In Culture and Culture In Language

Venue: ИГУМО г.Москва - IGUMO, Moskva, ul. Verhnyaya Pervomayskaya, 53

The First MELTA Conference «LANGUAGE IN CULTURE AND CULTURE IN LANGUAGE» is organized to meet the needs of EL teachers, but welcomes contributions from academics at all levels. The conference brings together teachers and scholars from across Russia for two days of intellectual debate, cultural experiences, and networking.

Conference Content Areas:

Conference papers and workshop proposals are welcome on a wide range of topics, such as:

Cross Cultural Issues

Cultural Education

Language-related Cultural Differences

English as International Language

Language Instruction and Terminology

Teaching English:

  • Academic Writing – «writing for another culture»
  • Public Speaking – «speaking to another culture»
  • Teaching Literature
  • Teaching English for Specific Purposes
  • Cultural Studies in Foreign Language Education
  • Teachers' and Learners' Reflection on Culture and Identity
  • Language Teaching and Learning Methods (eg. autonomous and cooperative learning, task-based language learning, learner orientation, etc.)
  • Incorporating Cultural Knowledge and Traditions into Education
Sociolinguistics

Applied Linguistics

Foreign Speakers

- David Wansborough (Author, Poet, Lecturer, Australia) -

«The problem of Identity in Australian multi-cultural Society»

«The Wisdom of English Nursery Rhymes»

- Michael Snyder (Deputy Cultural Attache, Embassy of the USA) - «Southern Grammar and Expressions»

- Pexos Kostas (ELT Consultant, MM Publications, Athens, Greece) -

«Autonomous learning: Handing over the responsibility to students»

«Common Problems Students Face When Taking Exams and How to Cope with Them»

- Neil Ballantyne (Teacher trainer and online training materials developer for the British Council) - «Learning English and collaborating in the information age»

- Bradley Gorski (Russia Country Coordinator for Education, USA) - «Educational Exchange Opportunities to the US»

- Denise Mishiwiec (Central and Southern Russia FLEX Program Director, American Councils, Russia) - «The Future Leader's Exchange (FLEX) program»

- Amara Telleen (Director, American Center in Moscow) - «The American Center in Moscow – A Great Resource for Teachers of English»

Speakers and reports

Maria Verbitskaya (Ph.D., Professor, Deputy Dean, the Faculty of Foreign Languages and Area Studies of Lomonosov Moscow State University) - "The Culture of Testing and the Testing of Culture?"

Ощепкова В.В. (доктор филологических наук, профессор, зав. кафедрой английской филологии Института лингвистики и межкультурной коммуникации МГОУ, Президент MELTA) - «Проблемы подготовки учащихся к участию в эффективной межкультурной коммуникации»

Galina Gumovskaya (Ph.D., Vice-Rector for International Relations, IGUMO) - Verbal Strategies in Political Debates

Julia Kuzmenkova (Doctor of Cultural Studies, Professor, Head of ELT Department, Faculty of Management,Higher School of Economics) - Some Insights into Effective Communication

Vladimir Kuleshov (Professor, Head of Communications and Foreign Languages Department, at the Academy of National Economy under the RF Government) - Non-verbal communication as part of the global message

Gorodetskaya, Ludmila Alexandrovna, Poliakova Irina Vladimirovna, (Consultants, Cambridge University Press, Moscow) - Teaching and Learning English – Two Sides of the Highway

Ishkhneli Irina Otarievna (English Teacher, School No.1738, Moscow) - Investigating Popular Readership – project work with secondary school students

Boyarskaya Yudif (English Teacher, School No.812,Moscow) - Using fables to develop speaking and listening skills

Свенцицкая Ольга Маратовна (гимназия №1567, Москва) - Стихи как путь к постижению англоязычной культуры

Темкина Г.М. (гимназия №24, г. Калуга) - Сонеты Шекспира. Итальянская поэтическая традиция на английской почве

Savelieva Olga Vladimirivna(EL Teacher, gymnasia Kurovskoye) - Involving students into home reading activities to develop speaking skills

Абдюшева Лейла (Учитель, ЦДТ «Созвездие» ЮЗАО, Москва) - Некоторые особенности работы в ЦДТ в рамках аспекта «Домашнее чтение»

Matkovskaya Irina Lvovna (EL teacher School №25, Moscow) - Using drama for motivating students and developing their cross-cultural competence

Удальцова Г.Б. (ГОУ СОШ № 1252 им. Сервантеса, Москва) - «Практика внеклассной работы по углублению знаний иностранного языка и культуры (Театральные проекты)»

Mikunis Natalia( EL Teacher, School 1208, Moscow) - Some ways of working with gifted students in ELT

Слюнина Ирина Кузьминична (гимназия, г. Белгород) - «Развитие вторичной языковой личности посредством формирования информационно-коммуникативной компетенции на уроках английского языка»

Кисунько Е.И. (заслуженный учитель России, победитель приоритетного национального проекта «Образование» в номинации «Лучший учитель года». ГОУ СОШ № 651 САО г. Москвы) - «Теоретические аспекты обучения английскому языку при проектировании профильно-ориентированного курса»

Манилова Наталия Яковлевна (Лингвистическая гимназия №23, г. Владимиир) - «Использование проектной методики в целях формирования аксиологической культуры учащихся»

Molchanova Zoya Mikhaylovna (Teacher, head of ET Association, Secondary school Volgograd) - Project activity in the system of personal oriented education

Sindeeva Rimma Nikolaevna (EL Teacher, Language Centre «Class», Kursk State University) - Creative imagination enhancement in english: games for primary school

Maslova Natalia Yurievna (Teacher if English, Gymnasia No.3, Samara International School, Samara) - Sensory Learning and TPR in Language Learning

Kekeyeva Tamara Zakharovna (Senior teacher, Kalmyk State Univrsity, Elista) - Professional Development Through Educational Programs

Babina Elena Ivanovna (Vice-principal, EL teacher Gymnasium No. 6, Gubkin) - Teaching English to Young Learners: Assessment for Young Learners

Дмитриева Елизавета Игоревна (ассистент-стажер, МГПИ, Москва) - «Критерии оценивания научно-исследовательских проектов школьников на иностранном языке»

Galustyan Svetlana Anatolyevna (Teacher of English, Secondary school No.42, Vladimir) - «Использование телекоммуникационных проектов в практике преподавания английского языка»

Kozar Olga (Coordinator / head teacher, English-by-Skype, Moscow) - Potentials of using Virtual Spaces in Education

Raskina Julia (Head of Foreign Languages Department, School No. 1567, Moscow) - Creating awareness: How to work with video news at English lessons

Prokhorova Nadezhda Alekseevna (English language (senior) teacher, The University of Pereslavl Perslavl-Zalessky Yaroslavl oblast), Glebova Ekaterina Vladimirovna (English language teacher, Moscow) - Multimedia English courses. Kirill and Mephodous School. Classes 5-6

Molashenko Maria Sergeevna (English Teacher, BKC-IH, Moscow) - Communicative Culture in the Classroom

Ястребова Елена Борисовна (Профессор, к.п.н. МГИМО (У) МИД России Москва) и Кравцова Ольга Анатольевна (Доцент, к.ф.н. МГИМО (У) МИД России Москва) - «Роль социокультурного компонента в современном учебнике английского языка для вуза»

Soluyanova Alla Yurievna (Teacher trainer, Macmillan Publishers Ltd, Moscow) - Inter-cultural competence: straightforward steps to an intangible grail

Natalia Fomenko (ELO Assistant) and Tatiana Kobzina (MSPU teacher) Moscow - Shaping the Way We Teach English course: overview and update

Кузнецова Татьяна Александровна (гимназия №20, г. Химки) - Using the Internet in the classroom

Васильева Ирина Игоревна(доцент,к.и.н., ГУ- ВШЭ, Москва,Certified PBWorks Educator) - «Интернет-технологии WIKI и PORTAL (WEB.2.0) в преподавании практики перевода (на примере авторского учебного сайта курса перевода бизнес - текстов)»

Veronika Bandurina, (Teacher of English, school No.57) - Games in Education

Бабина Елена Ивановна (Гимназия № 6, г. Губкин) - «Интеграция английского языка и предметов школьной программы»

Соболева Ольга Львовна (Директор лингвистического центра Goodwill Land, Moscow) - «Секреты свободного владения языком. Приёмы и хитрости»

Mashkova Larissa Alexandrovna (Associate professor, Moscow State University, Faculty of Foreign Languages and Area Studies) - Oratory: Teaching Art, or Art of Teaching?

Erin Bouma and Tatiana Kobzina (English Language Teachers, Newspaper «English» , MSRU, Moscow) - Academic Cheating from an American and Russian Perspective

Маркова Елена Сергеевна (доцент МПГУ, к.п.н.) - «Проблемность и критическое мышление на уроках иностранного языка и во внеурочной деятельности»

Stepichev Petr Anatolyevich (MHPI senior teacher, Moscow Teachers’ Training Institute) - Creativity in ELT: challenges, prospects, methods

Elena Lubnina (специалист отдела английского языка, Офиса английского языка (Посольство Соединенных Штатов Америки в Москве, English Language Office) - ELTRussia – is Your Site!

Kozlova Ljudmila Anatoljevna (Senior Lecturer, Higher School of Economics, Moscow) - Cultural Studies in Foreign Language Education

Volynets Julia Pavlovna (teacher, Higher School of Economics, Moscow) - Basic Brit-think and Ameri-think

Yakovenko Yekaterina Borissovna (Ph.D., IGUMO; Institute of Linguistics (Russian Academy of Sciences) Moscow) - Modern English Bible Versions: Challenge to the Traditional Culture?

Kurenya Oksana Olegovna (Assistant Professor, IGUMO, Moscow) - English in Ireland: Historical and Cultural Background of the Present-day Language Usage

Маринина Елена Викторовна (доцент кафедры теории преподавания иностранных языков, МГУ им.М.В.Ломоносова, факультет иностранных языков и регионоведения) - «Культурный компонент в преподавании языка для специальных целей»

Богук Надежда Николаевна (преподаватель, ИГУМО) - «Обучение иностранному (английскому) языку в академических целях»

Тамбовцева Ольга Борисовна (доцент, ВШЭ, Москва) - «Основные трудности аудирования в курсе Business English у студентов экономических вузов»

Bespalova Natalia Viktorovna (Associate Professor, Foreign Languages Department, Saint-Petersburg State University of Telecommunications) - Details of Presentation: Using the Library of Congress e-Resources in Classroom Curriculum

Rossinskaya Anastasia Nickolayevna (Librarian, Russian state children’s library) - Library Based Cultural Studies Elective Courses

Марина Рафаиловна Кауль (зав. кафедрой английской филологии ИФИ РГГУ, директор Российско-американского учебно-научного центра) - «Презентация двух учебных словарей: «Мы и мир вокруг нас» – тематический словарь с упражнениями и «Новый русско-английский словарь»

Германова Ольга Александровна (Аспирант, преподаватель, ИвГУ, г. Иваново) - «Обзор новых школьных словарей или какой словарь нужен школьнику»

Мелентьева Ольга Александровна (аспирант, Ивановский государственный университет, Иваново) - «Интеграция лексикографических форм с целью повышения эффективности изучения иностранного языка»

Shirokikh Anna Yurievna (Head of the Foreign Languages Department, IGUMO&IT, Moscow) - Development of Classroom Discourse and Cognitive Mechanisms of Word Formation. (Развитие учебного дискурса и лингвокогнитивные механизмы словообразования)

Shitikova Oxana Alexandrovna (ELT Consultant Prosveshceniye Publishers) - «Информационно-образовательная среда современного учебника иностранного языка как средство реализации стандарта второго поколения»